OPPSUMMERING: BLI SYNLIG PÅ NETT

Vigga Bygg AS

Her er en oppsummering av vårt møte torsdag 25. april, hvor vi gikk igjennom hjemmeside, samt hvordan Vigga Bygg er synlig på nett i dag. Hovedoppgaven til essDesign er å bistå Vigga Bygg AS på markedsrelaterte aktiviteter, både rådførende og utførende part. 

Hjemmeside

Hjemmesiden fornyes nye tekst og bilder, samt designet moderniseres. Brukeropplevelse, tekstinnhold, bildebruk er viktig for å gjenspeile kvaliteten Vigga Bygg AS representerer.

Det anbefales å legge stor vekt på søkemotoroptimalisering, slik at Vigga Bygg AS enkelt kan bli funnet av potensielle kunder på nettet – essDesign tar hånd om dette.

 

Innholdet endres til tidsmessig uavhengig, slik at hjemmesiden alltid er aktuell. Nye bilder fra fotograferingen legges inn på hjemmesiden. Bilder av ansatte er viktig for å bli kjent med kundene og bygge troverdighet. 

Fra inspirerende bilder til nøye utvalgte grafiske elementer, utgjør den visuelle profilen en sentral del av hvordan Vigga Bygg kommuniserer sin merkevare og skiller seg ut i markedet.

 

Ytelse og sikkerhet er blitt viktig idag og det stilles stadig høyere krav. essDesign ivaretar sikkerheten, derfor tilbyr Vigga Bygg rask og god server med høy kvalitet. 

Google Business Profil / Google-maps

En Google Business-profil er avgjørende for bedrifter som ønsker økt synlighet online og en sterkere tilstedeværelse i lokale søk. Innholdet på Google Business Profilen er den samme som vises på Google-maps.

Profilen gir direkte kommunikasjon med kunder og gir verdifull innsikt i kundeadferd. Det er en viktig del av en vellykket digital markedsføringsstrategi og gir en konkurransedyktig fordel i dagens marked.

Anbefaler å oppgradere Google Business Profil til Vigga Bygg med logo, nye bilder, kontaktinformasjon, samt produkter – essDesign bistår med dette.

 

Kanalvalg

Med Vigga Bygg AS tilstedeværelse i både privat og B2B-markedet, er det avgjørende å velge passende kanaler for å nå målgruppen effektivt. Derfor anbefales det spesielt å fokusere på plattformen:

  • Linkedin Profil
  • Facebook
  • Instagram

 

På Facebook når dere ut til privatmarkedet, mens Linkedin når dere ut til B2B. I dag har Vigga Bygg allerede stort engasjement på Facebook og er aktive, dette må dere fortsette med. Det kan med fordel vurderes å være tilstede på Instagram, for å fortsette å øke rekkevidden. Facebook og Instagram-profilene kan knyttes sammen, slik at man kun poster på Instagram og det automatisk publiseres på Facebook.

Videre er konsistens og regelmessighet nøkkelen til suksess på sosiale medier.  Helhetlig, relevant og verdifullt innhold som postes jevnlig er viktig for å engasjere. Dette vil bygge merkevaren. Vigga Bygg gjør i dag en meget god jobb på Facebook.