Vi fikk oppdraget med å lage ny logo for Maridalsrunden, som er stiutviklingsprosjekt i Oslo. Kunden ønsket å benytte elementer fra området i Maridalen.
Fargebruk
Fargene er hentet ifra Sportsklubben Rye sine klubbfarger, som er: rød, blå og hvit. Dette for å gi en assosiasjon til klubben i nærområdet. I tillegg er klubbens navn med i hovedlogoen, samt NOTS (Norsk Organisasjon for Terrengsykling).
Elementer
Kunden ønsket å benytte elementer fra området i Maridalen. Stiprosjektet går i hovedsak rundt Maridalsvannet, samt Langsetløkka, derfor kom idéen opp om å bruke omriss av Maridalsvannet i selve logoen.
M-symbolet er hentet ifra første bokstaven i stiprosjektet. Må kanskje innrømme at den kan assosieres med DNT sin “T” som du finner ute på stiene i Norge. Logoen gir en fin assosiasjon til tursti og det er akkurat det den skal gjøre.
Les også: Logo og hjemmeside for Astro Dyreklinikk
Vi utarbeidet flere forskjellige logovarianter og hadde 3-4 runder med utvelgelse og justeringer før vi til slutt kom frem til denne hovedlogoen:
Logoen er tilpasset for sosiale medier og blir en fin “badge” som profilbilde. I tillegg enkel og ren logo
Skilt med logo
Stiprosjektet gjør en flott dugnadsinnsats med å vedlikeholde og forbedre stiene, samt lage runder til både syklister og turgåere. Stiene skal bli skiltet med denne logoen her 😍
Logovarianter
I tillegg til hovedlogo har vi levert to logovarianter med tekst “Tursti”, samt en helt enkel logo med kun “Maridalsrunden”.
Fantastisk prosjekt å jobbe med. Straks vil vi også publisere en nye hjemmeside for Maridalsrunden! Stay tuned!